please leave your 'tapak kaki' so that i know that you read and support me =]

Saturday, December 3, 2011

dua makhluk comel *

assalamualaikum wbt =]

amaran: ini adalah entry gila dan perasan. kalau tak suka baca, tolong jangan teruskan, takut muntah berdarah tak henti-henti poyo 



suatu tengah hari yang tak hujan.. ada dua orang makhluk yang sangat comel iaitu si gadis dan si lelaki. si gadis ialah seorang yang agak periang, suka bergurau dan apabila gelak macam nak bergegar satu bangunan, berwajah agak bulat dan agak putih tetapi macam coklat dan kadang-kadang macam hitam je ? memakai speck bingkai hitam tanpa power bajet comel ber-dress mickey mouse kanak-kanak bewarna pink yang dibeli dengan saiz besar supaya die muat pakai, sederhana tinggi tapi macam nak gemuk sebab kurang bersenam, bermata bulat dan bercelak tebal.




manakala si lelaki bermata sepet, berwajah putih, berambut blond seperti nenek tua yang dah nak mati, berkemeja T putih dipakai bersama jaket hitam jeans, berkasut besar macam nak menari dan lagaknya seperti artis cina bukan korea yang poyo-poyo sedikit tetapi raut wajahnya sangat peramah, sekali senyum nampak semua gummy die. 'wahhh~ comeelnyeeeeeeeeeeeeeeeee' itulah yang sering si gadis katakan apabila si lelaki tersenyum.

makhluk comel berdua ini berjalan-jalan membuang masa di satu kompleks beli-belah terkenal yang ada singa besar dan bangunan segitiga besar yang hakikatnya bukan segitiga menjadi simbol kepada kompleks ini.


setiap mata yang memandang mereka pasti terpegun dan terpesona dengan kecomelan mereka berdua. tetapi si gadis dan si lelaki ini sudah sedia maklum. lebih-lebih si gadis yang sangat gembira dapat menjadi teman sehidup semati si lelaki. pandangan mengejek dan bangga akan diberikan kepada semua yang melihat mereka.

'tak sia-sia usaha aku selama ni hari-hari tweet oppa. walaupun die tak reply, tapi aku tau die mesti baca punyelah tweet aku tu. and die akan cari punya siapa budak yang harihari menegur dan memberi kata-kata semangat kat die~' kata si gadis penuh perasan bukan perasaan di dalam hati.

sekalian peminat si lelaki sangat terkejut dan ramai yang ugut hendak membunuh diri apabila tarikh perkahwinan mereka diumumkan dua tahun yang lalu~ angin takde ribut takde, tetiba dah nak kahwin. sedangkan tidak pernah keluar berita tentang ini. ramai yang terkejut biawak dan tergolek anjing apabila mengetahui berita ini.

ketentuan Tuhan tiada siapa tahu dan jodoh sudah ditetapkan tiada siapa dapat menghalang. ugutan demi ugutan diterima oleh si gadis. dengan MACHOnya si lelaki menjadi pelindung seperti JACOB melindungi BELLA dalam twilight dan menjawab semua caci-maki-hamun dari masyarakat. halangan demi halangan ditempuhi bersama. setahun tertangguh perkahwinan mereka. tahun seterusnya, mereka selamat diijabkabulkan, syukur buat mereka~

dua makhluk comel ini masih membuang masa berjalan-jalan, makan-makan, menonton-nonton dan akhirnya mereka pergi bermain ice skating. sekali lagi, dua makhluk comel ini menjadi tumpuan kerana si lelaki tanpa rasa malu berjoget di tengah-tengah ais itu dan mengajak si gadis menari bersamanya. tetapi si gadis ini tersangatlah lembik dan tak reti main ice skating. tibatiba si gadis menarik si lelaki kerana tidak dapat mengimbangi badannya dan keduanya tertarik-tarik sesama sendiri dan meluncur laju ke hadapan lalu KEDEBABOOMM !! melanggar sekumpulan kanak-kanak comel yang sedang berlatih menari untuk pertunjukan sempena sambutan krismas. semua pun jatuh macam nangka busuk.


dua makhluk comel ini meminta maaf kepada semua orang, malangnya salah seorang murid tersebut cedera parah dan hampir nazak. dengan cemasnya mereka menghantar kanak-kanak tersebut ke hospital.

Alhamdulillah, nasib menyebelahi mereka, kanak-kanak tersebut selamat. tetapi dua makhluk comel ini tidak dibenarkan masuk ke kawasan ice skating lagi kerana khuatir akan mencederakan orang lain.
lalu, mereka berdua beredar pulang ke rumah. si lelaki meminta izin dari keluarga si gadis untuk membawanya pulang ke negeri asal si lelaki yang letaknya jauh di timur~ ayah si gadis kurang bersetuju. hidup di sana sukar kerana si gadis tidak mempunyai saudara-mara terdekat di sana, memandangkan si lelaki adalah seorang mualaf, jadi si ayah sangat khuatir akan keselamatan mereka di sana.

si gadis memujuk-mujuk ayahnya dan mengatakan bahawa dia pandai menjaga diri. segala ilmu dan didikan yang ibu dan ayahnya terapkan sedari kecil die ingat dan simpan sehingga sekarang. si gadis turut menenangkan ayahnya dengan berkata simpanan mereka cukup untuk 1o tahun mendatang. mereka akan membeli rumah dan tinggal di kawasan ummat islam di sana. lagipun si lelaki masih berkerjaya dan berpengaruh di sana meskipun sudah berkahwin, kerana peminat telah mula terima dan memberi sokongan kepada pasangan ini.


bersedih-sedihlah keluarga si gadis, melepaskan adik tersayang pergi. tetapi setiap sambutan raya, si gadis dan si lelaki berjanji akan pulang ke rumah dan sambut bersama-sama.

pergilah mereka tinggal di negara si lelaki............

tamat.


HAHAHHAHAHAH !!! ini post paling SELEKEH pernah kte buat. penangan tak dapat pergi konsert moa. CIS ! NAK PERGI TENGOK DIORAAAANNGGGG =S


NAK TENGOK ADIK KTE, AMBER. NAK JUMPA KAKAK KTE, VICTORIA. NAK JUMPA BESTFRIEND KTE, GONG CHAN. DAN JUMPA ADIK TIRI KTE, SUZZY DENGAN MIN. DAN YANG PALING PENTING SEKAAAAALIII NAK JUMPA HUSBAND kte HYUKJAAAEEEE !! arghhhh ! poyo je nak stress stress bagai

hahahhaha. gilosss ^^"

sebenarnya kte memang rancang taknak pergi. sebab ;
1- han takde. die kat indon
2- membazir
3- tau dah konfirm2 dapat tengok dari jauh je, bukan dapat naik atas pentas bergambar sama pun.


sebab utama ialah membazir. pernah pergi sekali, alhamdulillah, cukuplah. tapi untuk 2nd-3rd time, tak. oke, tiket paling murah rm18o and paling mahal rm48o. and kte kalau pergi kte takkan beli yang seat jauh, tak berbaloi. kte akan beli yang kalau boleh duduk depan muka dorang, tiket 48o tu.

cuba fikir baikbaik, 48o kalau sedekah, wahhh, banyak boleh dapat plus pahala 1ox ganda lagi. kalau bayar streamix sebulan 68. kalau 48o boleh bayar berapa bulan ? mau dekat 7bulan punya bil. kalau shopping pun, fuhh~ memang best lah.


memang kte nak sangat pergi. tapi kte tau, kalau pergi pun selain tengok dari jauh and terjerit-jerit nyanyi lagu dorang tak dapat apelagi dah. kalau murah rezeki dapatlah gift yang dorang dok baling tu. kalau tak...... hummpphh tangan kosong. nak bergambar dengan dorang pun tak boleh. nak pergi backstage pun tak boleh. datang macam2 tu je lah. prefer lagi duduk depan tv tengok dorang. tapi memang kalau boleh nak pergi sangat. tapi bila fikir betulbetul, sungguh, pelaburan sia-sia. selain membazir duit, tak dapat ape dah~ adakah ini judi ? kerana merugikan ? fuhh~ nanti kte try tanya ustaz.

lain lah ada press conference ke dapat tiket free ke, baru kte pergi. sebab, press conference tak ramai orang and tentu-tentu dapat tangkap gambar. tiket free tak merugikan diri sendiri~

hurmm~ sadly, i can't go because of this reason. seriously, kte fikir banyak kali +.+

sorry oppa, i can't go to see you ='( next time oke~ but not in concert, in somewhere else like u date secretly with one of your 'blond-france-fans' fuhh~ perlu ke ? kkehkehkeh

hahahhhaha =DD itu sahaja entry gila ini.

-sekian-


hensemnye ya'kob heehehehheehe *gelak gatal

psstt : want someone like Jacob. suka gila kat taylor laurent. die berwajah kemelayuan, bermata sepet, teror karate, black belt tu. and paling penting sekali die bebas alkohol dan dadah. wewwitt~ suka watak die dalam twilight. selalu ada time bella susah and jadi pelindung sejati. wuhhuu iloveyousoomuchlahbeb ! nak wolve macam jake. heheheeheh~~~ 

psssttt: ohh yea, ptg td amek ibu kat stadium KJ and apelagi, kte nampak mereka-mereka itu tengah menyiapkan pentas dan segala bagai. jeles x dapat pergi +.+ ramainya mamat muka cine yang hensem ! hahahhahah !! giles

2 comments:

happycloud said...

weyh, kemas sikit blog ni. kekadang susah nak akses. HAHA. ohh, apehal ada gambar hae? ni kenapa ni? LOL.

comel je, haha. tapi kau dah kawin dengan dia, bukan si gadis lagi la kan -.- bajet muda ;P hahahaha

kite pun nak pergi, tapi bukan rezeki. inshaAlllah, lepas gua jadi doktor , kite pi cari deme. kekekeke

nurul norman said...

dah cukup kemas lah ni. hahahha
kte mmg sntiasa muda pun =p
yeahh ! doktor han bawak saya jejalan bersama mereka. woott woott~!! =DD